İletişime Geçin

Sivas Cad.Göksu Apt.143/C Melikgazi/Kayseri

Filo Yönetim Sisteminin Faydaları

HSE KRİTERLERİNE GÖRE FİLO YÖNETİM SİSTEMİNİN FAYDALARI

Health - Safety - Environment kapsamında sürücülere verilen eğitim ve kontrol altına alınması gereken parametreler gözönüne alındığında aşağıda belirtilen bilgilerin toplanma ve HSE kapsamında değerlendirilme olanağı sağlanacaktır.

Kötü Araç Kullanımının Uzaktan Algılanması ve Değerlendirilmesi

Yüksek Hızda ve kontrolsüz olarak araç kullanımı sonucu sert duruşlar, ani kalkışlar, uzun rölanti süreleri vb gibi kötü araç kullanımı sonucunda ortaya çıkan erken lastik aşınmaları, balata yıpranmaları ve motor aşınmalarının yanısıra, hem sürücünün hem aracın hemde diğer araçların ve yayaların maddi hasarına neden olduğu ve can güvenliğine tehdit oluşturduğu bilinmektedir. HSE kriterlerine göre D-Mats Filo Yönetim Sisteminin izleyip raporladığı parametreler aşağıda sıralanmıştır.

  • Ani kalkış ve duruşlar: Harici bir donanım gerektirmeyen, tamamen yazılım ve özel bir algoritma yoluyla cihaz içersinde karar verilen "soft" şok sensörü özelliği ile ani kalkış ve duruşlar anlaşılabilmekte ve raporlanmaktadır. Sistemin bu özelliği sayesinde, bu şekilde izlendiğini bilen sürücüler araçlarını daha yumuşak kullanacak, yakıt tüketimi düşecek, erken aşınmalar ortadan kalkacak ve araçların kaza riski azalacaktır.
  • Hız Limiti İhlalleri: Araçların hız limitlerini aşması durumunda anında üretilen hız limiti ihlal bilgisi ile araç kullanımı konusunda bilgi sahibi olunmaktadır.
  • Rölanti İhlalleri: Normal Araç kullanımında beklenmeyen ve aracı son derece yoran uzun süreli rölantiler sistem tarafından değerlendirilmekte ve ihlal raporları üretilmektedir. Uzun rölanti süresinin sakıncaları üzerine aşağıdaki notlara göz atmanızı öneririz.
    • Hergün 10 dk rölantide çalıştırılan küçük bir binek aracı yılda 100lt den fazla benzin tüketir.
    • Uzun rölanti, aracın bujilerine, silindirlerine ve egsozt sistemine zarar verir.
    • Rölantide çalıştırılan araç, 50 km/s hızla giden bir araca göre 20 kat daha fazla hava kirliliği yaratır.
    • 10sn''den fazla rölantide çalıştırma, aracın motorunu stop ettirip yeniden çalıştırmaktan daha fazla benzin tüketir.
  • İşe Başlama ve bitirme İhlalleri: İş disiplini ile ara. kullanım disiplini birbirinden ayrılmayan önemli faktörlerdir. Dolayısıyla işe başlama ve bitirme sürelerinin programlanması ve sonrasında da bu konuda oluşabilecek ihlallerin değerlendirilmesiyle iş ve araç kullanım disiplini konusunda dolaylı olarak bilgi sahibi olunabilir.
  • Toplam Yol: Toplam katedilen mesafenin planlanan değerlerden daha fazla olması halinde araç kullanımının belirli bir disiplinin dışında hareket ediliyor olmasının önemli bir göstergesidir.
  • İzlenen Güzergah: Aracın izlediği yolun sistem kayıtlarına geçmesi yine araç kullanım disiplini konusunda önemli bir katkı sağlayacaktır.
  • Araç Kullanım Süreleri: Araçların hareketleri dört ana başlıkta toplanabilir ve sistemin bu süreleri hesaplayıp değerlendiriliyor ve raporluyor olması aracın gerçek kullanım biçimini ortaya koyacaktır;
      • Hareket halinde,
      • Rölantide,
      • Durmuş,
      • Çekiliyor.